מיתוג טוב. מיתוג שעובד

בעידן בו היד קלה על המקלדת ו Fake News הפך ל Politically correct החדש, אנחנו כבר מנוסים וציניים ביחסנו למילה מותג.

דווקא עכשיו כדאי להשמיע קול אחר. ברור חד ולא מתנצל. ערכי ומקצועי. 

מיתוג טוב. מיתוג עובד הוא רק כזה שמבוסס על אמת מוצרית. כמה פשוט. ככה עובד.  

ואם אין לך אמת מוצרית תתחיל את העבודה השיווקית בלעבוד על האמת המוצרית שלך.

בין אם מדובר במוצר, שירות, פוליטיקאי, מועמד לעבודה, מיתוג מעסיק, מיתוג corporate. אין ערך למותג אם פיו ולבו אינם שווים.

ההפך, בטווח הבינוני זה ייצר פגיעה ביכולת למנף את המותג לפרמיה כלכלית ויפגע בערך הנתפש וברווחים. וסיפורים (Story telling) קשה הרבה יותר לשנות ממספרים (Numbers).

מיתוג הוא הנרטיב אתו אתה מופיע בציבור. 

מה אתה חושב על המותג? 

מה אתה רוצה שיחשבו עליו? 

וכל הפער בין לבין. 

אנשים מבינים מתמטיקה ברציונל, אבל הם זוכרים, מושפעים, מתרגשים ונקשרים לסיפורים.

משחר ההיסטוריה אנחנו מדברים על מדורת השבט בה התכנסו בני האדם לשמוע סיפורים. הכישורים הקוגניטיביים של בני האדם – הבנה, תקשורת, למידה, זיכרון ושפה – הם אלו שמבדילים אותנו ממינים אחרים ואפשרו לבני האדם לכבוש את העולם ולא בכדי (Noah, 2014).

כבני אדם יש לנו צורך לייצר נרטיב שמפשט עבורנו את העולם, מקל על הבנה, שליפה מזיכרון, קטלוג וגיבוש עמדה. סיפור פועל על מספר חושים במקביל ולכן מפשט עבורנו תהליכים מורכבים.

ככל שהסיפור עוטף אותנו ביותר חושים, רמת המעורבות (Engagement) שלנו תגדל וכן גם החשיפה, הזכירות, המודעות (Awareness), יכולת לשלוף מהזיכרון (Top of mind)  והרצון לייצר אינטראקציה .

כך קרה שכולם ממתגים את הכל – סלבס את עצמם, משרתי ציבורי, מפלגות, סטרטאפים, ארגונים עסקיים, עמותות וזה רק קצה הקרחון…

בשוק עבודה המיתוג האישי הוא כלי לבידול ויצירת חשיפה חשיפה חשיפה!  ובמצב של ביקוש עודף על פני היצע טאלנטים, פורח מיתוג מעסיק (סטרטאפים, יזמות וטכנולוגיה), גם על רקע המנוף המותגי של מועסקים ברשתות החברתיות.

פיצול והפרעת קשב מחדדים את הצורך במיתוג ברור

כלי המדיה מפוצלים מובילים לירידה בחשיפה הפרסומית. הקשב של כולנו על הקצה. במצב כזה מיתוג הופך הכרח ולא רק לפריבילגיה של הגדולים. ההפך. 

בתהליך מיתוג נבנית מפת הדרכים של הארגון/המותג/הפרסונה.

מפת הדרכים חייבת להתבסס ולצמוח מהמודל העסקי. ולסמן את המגדלור והחזון לאורו נבנית השפה הוויזואלית.

מיתוג הוא פרי עבודת חקר מעמיקה והבנה שיווקית כוללת שבוחנת את הארגון/המעסיק/המועמד/הפוליטיקאי או המוצר. נדרש להבין את השוק, לסמן את המטרות העסקיות, השיווקיות והתקשורתיות ורק משם להתחיל את בניית המותג (בין אם מדובר בהקמת מותג חדש – יזמות עסקית או סטרטאפ ובין אם מדובר במיתוג מחדש של מותג קיים שזקוק למתיחת פנים).

מיתוג איכותי וחכם יהיה מבוסס על הבנת עומק כולל מיפוי הטרנדים הרלוונטיים והתנהגות הצרכן/לקוח, מיצוב (positioning) כיצד נתפש כיום המוצר בתודעת הצרכן (consumer) ו/או לקוח (customer) ולאן אנחנו רוצים להוביל אותו. מה הבידול (differentiation) המייחד ושונה בינו לבין ההצעות האחרות בשוק. ואם אין כזה, צריך להתחיל את עבודת המיתוג בלבנות את זה.

וכמו בכל סיפור טוב שני מרכיבים יבנו את ההצלחה – האמת שלכם וכמה שמאמינים לכם.



רוצים להתייעץ לגבי פרויקט ספציפי דברו אתנו ב
info@marketingpacer.co.il
שתפו את הפוסט אם אהבתם
לפוסט הבאלפוסט הקודם