זה כבר שנים שבעולם השיווק הוידאו הוא המלך, בעידן הפרעת הקשב ופיצול המסכים, אין כמו ויזואליזציה קצרה בתנועה להמחשת נרטיב שיווקי . התמכרנו מזמן גם לפורמט הקצר 6', לפורמט הנעלם, ואפילו לפורמט הארוך.
6' שניות הפך כבר מזמן לאחד הכלים הכי שכיחים בווידאו ממומן.
התוכן החולף (Stories) מייצר דחיפות ובלעדיות, ומעודד משתמשים לעסוק בתוכן כאן ועכשיו, לפני שהתוכן ייעלם וע"י כך מניע אינטראקציות יותר גולמיות.
התוכן וידאו הארוך בפלטפורמות כמו YouTube, ואפילו TikTok, מייצר ביקוש מוגבר לתוכן וידאו ארוך צורה. משווקים יוצרים סרטוני עומק שמספרים סיפורים, מסבירים מוצרים מורכבים או מספקים מידע בעל ערך.
בשנה האחרונה אנו עדים להתפוצצות של טכנולוגיה ממירת טקסט לווידאו (בהמשך ליצירת וידאו מתמונות סטטיות אותה כבר הכרנו), זהו עוד שלב ביכולת שלנו כמשווקים לספר סיפור והפעם בקלות בלתי נתפשת.
טכנולוגיה המשתמשת בבינה מלאכותית כדי להמיר טקסט לסרטון וידאו מלא, כוללת ויזואליזציה, אנימציה, מוזיקה וקריינות ומבוססת על מודלים מתקדמים של עיבוד שפה טבעית ולמידה עמוקה, ועל ידי כך מאפשרת לייצר תוכן ויזואלי מותאם אישית בהתבסס על תיאורים טקסטואליים.
כל מה שצריך זה פרומפט
פרומפט מפורט שמסביר את כל המאווים שלנו ויש לנו סרטון וידאו על בסיס הטקסט כולנו הופכים ממספרי סיפורים לעורכי תוכן וידאו ובמאי סרטים.
קשה להמעיט בערך של הכלי הזה עבור משווקים וביכולת שלו לחסוך זמן ועלות הפקה, לייצר תוכן וידאו בכמות גדולה, ובמהירות ולבצע שינויים והתאמות ככל הנדרש. לדייק מסר, לשפר תוצר שיווקי.
היתרון המשמעותי השני הוא הפרסונליזציה, משמע יצירת תוכן מותאם אישית למגזרים שונים, לקהלי מטרה שונים , התאמת השפה, הסגנון והוויזואליה לקהלי יעד ספציפיים וכמובן כנגזרת אופטימיזציה מהירה של קמפיינים בהתאם לביצועים.
נכון זה עוד לא מושלם , זה דורש תהליכי למידה מצידנו וגם מצד הבינה…. 😊
איכות התוצר עדין לא תמיד מושלמת או אפילו רחוקה מזה, זה לא ממש כמו הפקה מקצועית וקיימות גם מגבלות טכניות בסוגי התוכן שניתן לייצר. פעמים רבות נדרשות עריכות נוספות ותיקונים ידניים, אבל זה ישתפר עם הזמן. כל המודלים של בינה מלאכותית עד כה כבר הוכיחו זאת.
סיכון נוסף מזירה אחרת עבורנו כמשווקים הוא העדר הבידול ויצירת גנריות שלא מאפשרת למותג שלנו לבלוט מעל לאחרים וזה בעיני סיכון הרבה יותר משמעותי, שמחייב כפי שכבר דברנו בפוסט "בינה מלאכותית במקום יצירתיות ? המציאות של 2024 " , לשלוט בכלי הבינה, לתפעל אותם בצורה יצירתית ומושכלת, לייצר חיבורים לא שגרתיים ולא לוותר על הקול הייחודי של המותג שלך.
היברידי כבר אמרנו ?
לא פלא שבשעות הראשונות לכניסת SORA , טכנולוגית AI , מבית OPEN AI, כמות המצטרפים המטורפת גרמה להשהיית היכול לייצר חשבונות חדשים, ולכן מי שלא נרשם יצטרך להמתין לפתיחה נוספת של הרשמה.
אבל זה רק עניין של זמן עד שהמרת טקסט לוידאו תהפוך לשגרת עבודה שלנו כמשווקים.
הסרטון מעלה נוצר ב Pika Labs, עוד תוכנת המרת טקסט לוידאו סופר פשוטה ונגישה …