“Price is what you pay. Value is what you get …” Warren Baffet

וולט פלוס: איך מנוי חודשי 'משתלם' מסתיר העלאת מחירים של מעל 100% 🤔

בשבוע שעבר הודיעה וולט על השקת "וולט פלוס" – מנוי חודשי שאמור לחסוך לצרכנים את דמי המשלוח. אבל מאחורי ההבטחה השיווקית מסתתר מהלך מורכב שכדאי להכיר לפני שממהרים להצטרף.

המהלך החדש: מה באמת משתנה? 📊
המודל החדש כולל שלושה שינויים מרכזיים:

1. מנוי חודשי: 49 ₪ לחודש במקום דמי משלוח לכל הזמנה
2. העלאת מינימום הזמנה:
 במסעדות: מ-50 ₪ ל-60 ₪
 בסופרמרקטים ופארם: מ-70 ₪ ל-140 ₪ (!)
3. שינוי בדמי התפעול:
 לפני: 2 ₪ קבועים להזמנה
 אחרי: 5% מההזמנה עד תקרה של 5.90 ₪

בואו נעשה חשבון 🧮

לדוגמה להזמנה טיפוסית ממסעדה
לפני המהלך:
מחיר מנה: 50 ₪
דמי משלוח: 14 ₪
דמי טיפול: 2 ₪
סה"כ: 66 ₪

אחרי המהלך (עם מנוי)
מחיר מנה: 60 ₪ (מינימום החדש)
מנוי חודשי: 49 ₪ ÷ 4 הזמנות = 12.25 ₪ להזמנה
דמי טיפול: 3 ₪ (5% מ-60 ₪)
סה"כ: 75.25 ₪

המשמעות האמיתית 💡
תוספת של כ-14% למחיר ההזמנה הבודדת
העלאה של מעל 100% בדמי הטיפול (מ-2 ₪ לעד 5.90 ₪)
הכפלת מינימום ההזמנה בסופרמרקטים(!)

למי זה באמת משתלם? 🎯

משתלם ל:
 מזמינים 4+ פעמים בחודש
 הזמנות גדולות (מעל 140 ₪)
 מרחק של עד 4 ק"מ מבית העסק

לא משתלם ל:
 הזמנות קטנות
 הזמנות בודדות
 הזמנות מסופרמרקטים
 מרחקים גדולים

תגובת השוק
צרכנים – גל מחאה ברשתות החברתיות וקריאות להסרת האפליקציה, כולל סרטוני הסרה 
מתחרים: תן ביס: "אנחנו לא נגבה עמלות מיותרות" , משלוחה: מציעה עמלות נמוכות יותר. 

טיפים לצרכנים החכמים 💪
1. בדקו חלופות: אפליקציות מתחרות, הזמנה ישירה מהמסעדה, איסוף עצמי
2. שימו לב לאותיות הקטנות ותחשבו שוב לפני שמצטרפים
הגבלת מרחק של 4 ק"מ
לא כל בתי העסק משתתפים
תשלום נוסף על דמי טיפול
תעשו את החשבון בשבילכם ע"פ דפוסי הצריכה האישיים שלכם

השורה התחתונה 📝

הקונספט החדש של וולט הוא בעצם משחק ישן מאד וניסיון ללביש עליית מחירים בעטיפה שיווקית סכרנית ומתוקה. הטריק לא חדש וכבר היה במחוזותינו בגרסה דומה בשוק הסלולר בישראל רגע לפני רגולציית כחלון והפיכתו למוצר קומודיטי . אולי מה שקרה בענף הסלולר ישמש גם תמרור אזהרה לחזירות שוולט מגלה כאן מול הצרכן הישראלי.
המפתח לסיפור כאן הוא העדר הסדרה רגולטורית .

ובענין הזה כדאי ללמוד קצת מההיסטוריה כי כמו תמיד היא חוזרת…

ענף הסלולר היה אחד הקטגוריות הראשונות בישראל שהציגו את קונספט החבילות
1. רכישה מראש של דקות כלולות לפי דפוסי השימוש
2. אפשר ללקוחות התאמה אישית לדפוסי השימוש, שליטה בהוצאות הנייד, חיסכון, פשטות ונוחות
קונספט המחרה מנצח
 כזה שהנציגים אוהבים ומאמינים (ולכן גם מוכרים…)
 הלקוחות מרגישים "מרוויחים" ו(לכאורה) שולטים במצב, כך גם הוצג בפרסום – אתה בוחר מה שמתאים לך – בלונים ומשפחות מאושרות
 הצרכן אינו יכול לייצר אופטימיזציה – בפועל 1/3 בלבד קולעים לחבילה המתאימה להם – מי שמתחת שלם סתם יותר ומי שמעל התווסף מנגנון מחיר מעל תעריף מעבר לדק' הכלולות בחבילה

נציגי השירות והמכירות חבקו
"ככל שהתכנית יותר פשוטה, יותר פשוט למכור."
הצרכנים היו מרוצים – "החבילות המשתלמות תכנית גאונית".
 הצרכן משלם מחיר קבוע (לכאורה!) עבור בנק דק' חודשי. המחיר סטטי בין אם ניצלת את כל הדק' ובן אם לאו.
 והצרכן ? – מרוצה -הפחתת התנודתיות בחשבונית מגדילה שביעות רצון ומפחיתה פנייה למוקדים הטלפוניים

חברות הסלולר גרפו לכיסן רווחי ענק בזכות חוסר ההבנה והיכולת של מרבית לקוחות להתעמק ולהבין האם החבילה הזו באמת מתאימה לי

השקת חבילות דק' הייתה מנוע הצמיחה עיקרי של חברות הסלולאר במגזר הפרטי באותן שנות החגיגה שנחתכו רק ע"י התערבות הרגולטור, בשוק לא תחרותי, טריאופול.

נשאלת השאלה – האם ומתי יקום הרגולטור כאן שיהיה מספיק אמיץ ויוביל לתחרות אמיתית מול השליטה הבלתי מעורערת של וולט. 

בינתיים נכון לפברואר 25 , הרגולטור בוחן את הדברים –
האם להשאיר את הפטור המקורי, מהסדר כובל שניתן במרץ 2022 כשוולט מרקט הייתה בחיתוליה. מתן הפטור יבחן על רקע התחזוקתה של וולט והפיכתה לגורם המעניק שירותי סופרמרקט בעצמו (26 נק' וולט מרקט) ובו זמנית שירותי משלוח קמעונאיים (למתחריה בעצם – 450 סניפי סופרמרקט), בנוסף, על רקע העובדה ששתיים ממתחרותיה (AVO וקוויק) פשטו את הרגל, וכל זה מבלי להזכיר את החשיפה לדטה הקמעונאי ושיפור יכולות המכר בוולט על בסיס הידע הנצבר.

מה שבטוח יהיה מעניין.



רוצים להתייעץ לגבי פרויקט ספציפי דברו אתנו ב
info@marketingpacer.co.il
שתפו את הפוסט אם אהבתם
לפוסט הבאלפוסט הקודם